20/3 - 2013

Nu tänkte jag försöka komma igång med bloggandet igen, speciellt efter att jag precis försökt ta farväl av alla forum jag suttit på i några år nu. Någonstans måste jag ju skriva om mina djur ;)

Jag har funderat på det ett tag, och mailade igår med Tilda om ett problem jag haft här hemma som jag inte mått så bra över och det hon skrev vet jag stämmer så bra. Forum är inte alltid en bra miljö att hålla till i när man tar åt sig för lätt och blir ledsen och känner sig dömd. 

Så nu har jag loggat ut från ifokus och planerar inte att logga in igen. Jag lär säkert in och kika ibland om nån mailat osv, men tänker inte diskutera mer. 

Jag vet att jag gör mitt bästa för mina djur, jag vet också att ingen människa är perfekt och jag har gjort mina misstag. 

Det som gör att jag mår allra sämst just nu är hur det blivit med mina nymfkakaduor. Jag planerade länge att skaffa fåglar, siktade in mig på katarinaparakiter först och främst och ställde mig i kö. Sen efter ett tag ändrade jag mig och ville hitta något som skulle öka chansen att ha dom ute även fast katterna finns i hemmet så blev nymfkakaduor istället. 
Men allt har bara blivit så fel och jag kan inte ge dom vad dom behöver så har efter några få månader redan börjat söka efter ett nytt hem åt dom som kan ge dom vad dom behöver. 
Och helt ärligt blir det ju även för min skull som inte orkar med när dom skriker hela dagarna, och nu även för katternas skull då även ena katten verkar ha jobbigt med skrikandet. 

Jag är glad att uppfödaren försökt hjälpa till på det sättet hon kan. Tack Erika! 
Jag skulle dock förstå om du blev besviken över hur det blev!. Som uppfödare söker man ju alltid efter hem som djuren får stanna i hela livet. 

Fick ett erbjudande om en tillfällig lösning i alla fall så får se hur det blir, så uppdaterar jag om det senare när jag vet om det blir av! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0