17/4 2013

Idag ringde arbetsförmedlingen om ett annat jobb som jag håller tummarna för! Men är inte ens säkert jag blir kallad till intervju men jag hoppas. Och hoppas jag kommer ett steg längre än intervju. För då är det praktik och sen jobb hela sommaren åtminstone och eftersom det handlar om en ny tjänst på det stället så ska dom sen utvärdera om det är en tjänst dom ska ha året runt eller inte. 

Och så har djursjukhuset ringt idag för att följa upp hur det går med Greta. Och det går ju framåt men vi har inte slutat helt med kortisonet än, men blir det efter den här veckan. Hennes päls har börjat växa ut även på svansen igen så är ju antagligen foderallergi men så länge hon går på kortison kan det ju vara svårt att veta och för att verkligen konstatera ska man ge samma mat som innan för att se om problemen kommer tillbaka.
Men dom sa ju också att man kan fortsätta ge maten där, men det vill jag inte eftersom innehållet inte är superbra och så kostar det hemskt mycket :P Så är det foderallergi ska vi försöka hitta ett annat foder som funkar men som har bättre innehåll. Och då även helst blötmat igen, eller om man ska försöka sig på barf men tror vi har lite väl liten frys för att pyssla med det, samt att jag inte riktigt vågar eftersom det krävs lite mer av mig så dom får det dom behöver. Men verkar som att det finns en del som ger just barf för att undvika foderallergin.

Vi får se hur det blir. :) 
 
Ge mig sommar nu förresten! Tror katterna håller med! 
  Vi vill ha sommar nu tack! :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0