16/4 2013

Så hemskt det som har hänt i Boston. 
Önskar vi kunde leva i en värld där ingen behöver hamna i en sån situation.


Men nu vill jag inte tänka på såna tråkigheter.

Läste en annan sak i aftonbladet om att dom har problem i florida med jättesnäckor. På bilden såg det ut att vara samma sort som jag hade förut, men det finns ju hur många sorter som helst. 
Men jag kan tänka mig att det blir problem om dom väl hamnar ute i naturen och om dom klarar sig. Jag plockade ju bort ungefär hälften av äggen mina la, och missade hälften eftersom dom lyckades lägga ägg under krukan jag hade i terrariet. Blev ju runt 100 st och tar inte lång tid innan dom kläcks och dom var duktiga på att överleva också. Och snabbt var ju föräldrarna på g igen och parade sig så blir ju fort väldigt många snäckor. Finns det dessutom gott om mat växer dom fort och kan börja producera ännu fler :P
 
Och så det sista. Har länge tänkt att jag inte ska sluta helt med hamstrar och planerat att skaffa en till nu när Ester börjar vara en gammal tant. Skulle absolut inte ha någon fler långhårshamster men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. En av Erikas hamstrar som hon hade sparat visade sig ha svansknyck så hon kan då inte använda honom i avel och kunde då inte ha kvar honom. Jag hade bara tänkt fråga om nån visat intresse, men det hela slutade med att jag ska ta hem honom hit :P 
Vet att det finns någon bakom dataskärmen nu som suckar ;) men så är det! 
En caramel långhårsgrabb som heter Aurum. Får se om det blir något nytt namn senare. 
http://inkashamstrar.weebly.com/


 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Har läst men inte suckat. Bara ler :-)

Svar: Haha :)
None None

2013-04-17 @ 10:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0