Kontrast

Jag har sen jag skaffade råttdamer märkt en tydlig skillnad på honor och hanar. Även min mest aktiva hane var lugn i jämförelse med dom flesta honorna. Eller ungefär i samma nivå som min lugnaste hona :P

Men igår kväll och idag har jag prövat en alldeles ny upplevelse haha. Satte igång PS2 och tänkte spela lite kingdom hearts samtidigt som råttorna kunde få springa omkring. Det är ju bara att hålla koll på sladden lite tänkte jag.

Igår kväll hade jag ute hanarna samtidigt som jag spelade. 3 av 4 la sig i en myshög och sov och Rufus gick runt lite kom och putsade min hand. Låg bredvid mig en stund och gick sen och la sig i ett av rören som var ute. 

En mysig spelkväll med andra ord.

Idag tänkte jag ta ut honorna. Och bara för att påpeka det lite extra så brukar mina råttor vara minst aktiva på dagen. Och det var då jag tog ut honorna :P 
Haha det var omöjligt att kunna spela. Alla 4 klättrade på mig konstant och var väldigt nyfikna vad jag höll i handen. Man hade typ två råttor på händerna och armarna medans Saphira sniffade öron och försökte bryta sig in i munnen. Och den sista bara sprang runt och klättrade överallt.
 
En blandning mellan honor och hanar vore det bästa. Lagom av allt ;P Börjar inse vad jag gett mig in på som bestämt att försöka med honor istället för hanar sen. Undra hur lång tid det tar innan jag känner abstinens efter lugna mysgubbar? Typ innan jag ens är utan gubbar? :P Så känns det idag haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0