Järvträsk

Var i Järvträsk i helgen hos världens bästa familj och firade pappa som fyllde år :)
Och som vanligt sprang helgen förbi. Med bastu och spel m.m

Självklart blev jag förkyld också men har misstänkt det några dagar. Så den lilla konditionen jag hade är borta för tillfället :P haha
Pratade med pappa om klätterträdet jag beställde samtidigt som buren. Vi hade funderat på att skaffa klätter och klösmöjligheter i alla rum även om det inte går att fixa allt samtidigt.
Pappa byggde det första vi har och själva snöret är knappt sönder alls och dom flesta andra som har katter brukar det ju kunna synas efter ett tag att det är klöst. Och jag har undrat om våra katter klöser så pass lite för det första har vi haft i drygt 5 år.
Men nu när vi skaffade det här inser jag att snöret som används är betydligt svagare och det sticker redan ut en tråd på ett ställe efter bara någon vecka :P Våra katter klöser inte överdrivet och vi klipper ju deras klor ganska ofta så det kanske inte blir så nött ändå men det är inte hög kvalité direkt ;P

Och husen på det är ju väldigt konstigt byggda tycker jag. Ett var trasigt vid leveransen men konstigt?! Det är tunna väggar som ska hålla upp lite tyngre tak. Jag ska fixa något som blir ett extra stöd även där det inte är trasigt. För går huset sönder så går nog mer av klätterställningen sönder också.

Nja. Blir nog inte att köpa något fler sånt där billigt klätterträd. Jag har aldrig ens tänkt tanken att det pappa byggde kommer gå sönder. Det börjar vara väl använt, men det kommer hålla länge till.

Och så tänker jag på alla som köper dessa träd i Sverige och betalar betydligt mer än vad vi gjorde. Och så får man de där kvalitén :P
Det jag däremot hört bättre om är kattens no1. Det ska visst vara bra kvalité.

Men pappa verkade eventuellt vilja fixa något mer åt katterna :) Jag får väl försöka ta och lära mig också haha :)
Min pappa är duktig på att bygga :) Och har fått hjälpa mig med både kaninbur, kaninhus och så klätterträdet.
 
Här är en bild på trädet i alla fall. Jag hoppas det ska hålla i alla fall. Tur mina katter inte är så stora :P Vi ska flytta trädet till köket så det gamla trädet får tillbaka sin plats :) Passade bättre så.



Det övre huset är det som var trasigt och vi har ett nytt som är på G. Vi lagade det själv. Men ska väl byta ut mot det andra sen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0