Älskade råttor

Råttor är helt underbara som husdjur. Tyvärr drabbas dom mycket av sjukdomar och blir inte särskilt gamla.
Men jag kan inte låta bli dessa djur ändå, för dom är så sociala och är så personliga! :)

Just nu bor det 8 råttor här hemma, men antalet kommer snabbt sjunka snart eftersom två av hanarna är gamla och de andra två är tyvärr inte så stabila så vet inte ännu hur det kommer att gå. En är synligt stressad av någon anledning och istället för att bli bättre av hantering blir han bara värre. Så risken är stor att alla får somna in samtidigt. Dom två äldsta har nämligen börjat få problem. Ena rosslar lite och den andra börjar vara svag i bakbenen. Inget dom lider av än, men det kan gå snabbt.

Tänkte i alla fall presentera dom! :)

Börjar med gubbarna.

Hugo. Champagne rex. En total mysgubbe!


Rufus. Black irish rex. En mysgubbe och soffpotatis.
 

Lex, siames (orkar inte kolla exakt vad teckningen heter och jag lär mig aldrig :P) Snäll mot människor, jobbig mot andra råttor förutom sin bror. Men han har lugnat ner sig.

Mini-Laban, siames ((orkar inte kolla exakt vad teckningen heter och jag lär mig aldrig :P men han är någon blå variant) Snäll mot råttor, snäll men tveksam mot människor. Den stressade gubben.

Och så flickorna.


Saphira Blue irish. Min jobbiga råtta! Det går inte att beskriva henne helt, hon måste upplevas ;P sniffa öron, leka tandläkare, klättra, springa, revirmarkera. Och allt i full fart. (bara för att göra det klart så älskar jag min jobbiga råtta)


Chihiro, black hooded mm. Lugn och nyfiken och snäll.



Mei. aoguti rex (har inte fått stamtavlan än, men har för mig att hon ska ha någon vit fläck nånstans som jag inte sett :P) En jättetrevlig och superbusig flicka. Lite försiktig.
 
Mimi. Black hooded mm rex En otroligt nyfiken dam. Hon är feg i typ en halv sekund och sen måste hon undersöka allt. Trevlig tjej :)

Så det var alla mina råttor det. :)

Avslutar med lite bilder på mina saknade råttor som inte finns mer. Snö, Bus och Evy omplacerade jag till ett hem som inte var bra, och Evy sägs ha dött och dom andra sägs ha sålts vidare men jag kommer aldrig veta säkert. Men jag tänker leva med att tänka att dom inte finns mer <3

 
Ni är saknade <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0