29/9 2012

Föreläsningen igår var rolig och intressant. Lite kortfattat om grunden kan man nog kalla det. 

Lärde mig en sak som gjorde att jag insett att jag måste förbättra en sak här hemma, men jag har ingen aning hur riktigt ;P 
Hon visade nämligen lite bilder på katter som sitter för nära varann och äter. Och då håller dom öronen som snett bakåt. Saken är bara den att Greta beter sig så även om Sheri sitter 2 meter bort. Hon verkar t.o.m bete sig lite så även om ingen är i närheten. 

Alltså som om hon håller vakt hela tiden :/ Egentligen skulle jag väl ha passat på att fråga idag när jag var på djurmagazinet men det glömde jag bort. 
Men tänkte i alla fall pröva med att sätta matskålar på lite olika nivåer här hemma och se om hon verkar föredra något särskilt. Men eftersom det är mest blötmaten som står framme kan det bli lite svårt att sätta den lite överallt.

Men det är ju säkert inget farligt även om hon reagerar som hon gör. Men det kan ju tyda på att hon inte känner sig helt trygg när hon äter. Men när vi inte är hemma kan vi ju inte riktigt styra över om Sheri kommer och tränger sig före och äter oavsett vart skålarna står. För det är väl vad som antagligen skulle påverka just Gretas beteende. 

Men vi får leta oss fram helt enkelt vad som blir bra. :)

Fick även ett annat tips angående att Greta tvättar sig lite för mycket ibland. Hon tyckte vi främst skulle be veterinärerna kolla sköldkörteln. Så det blir steg 1. Och skulle det visa sig att hon har blivit stressad av någon anledning så ska vi pröva feliway samt zylkene i minst 4 månader för att kunna utvärdera. 
Har inte riktigt tänkt tanken att det skulle vara medicinskt förutom t.ex foderallergi eftersom det gått lite upp och ner det där. 

Men det ska undersökas nogare i alla fall. 

Sen så kom jag hem med två signerade böcker såklart skrivna av Susanne. :P och vi ska även pröva ännu en modern sak till katterna ;P en dvd-film med kryp och fåglar haha. Vi använder gamla tv:n för det kanske är bäst att påpeka haha. Greta verkar gilla det i alla fall.

Skulle det med Greta inte lösa sig skulle jag inte tveka att ta kontakt med Susanne. Hon verkar riktigt duktig och trevlig var hon också. :)
 
Jag har haft en väldigt trevlig fredag och lördag. Hann tyvärr inte simma idag, men ska göra det imorgon istället. Hoppas det är lika tomt som jag tror det borde vara när dom öppnar imorgon. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0