Allergi

Allergi, ordet jag hatar och något jag aldrig vill bli.
Något jag aldrig mer kan säga, nu blir det istället att säga att jag aldrig vill bli allergisk mot fler djur. Eller att min allergi inte ska bli värre.

För jo, tyvärr har jag blivit allergisk mot antingen råtta, hamster, mus, marsvin eller kanin. Eller flera.
Inte mycket allergisk, men testet visade att jag reagerar på något. 

Jag dog lite inombords när jag öppnade brevet. Men jag får vara glad att det inte visade något mot katt.

Så imorgon ska jag boka tid för att kolla vad exakt jag inte tål. Och det lär inte bli fler råttor eller hamstrar här hemma. Vill inte riskera att bli allergisk mot katter för jag vill gärna leva mitt liv med katter.

Men fåglar och pälsdjur hamnar ju tack och lov inte i samma kategori. Det folk oftast blir allergiska mot med fåglar är damm och kvalster.

Katterna har varit hos veterinären idag förresten och äntligen fått bort all tandsten. Nu ska vi borsta noga varje dag och ge dom bucacat och hoppas att tandstenen håller sig borta. Katterna lär vara sega hela dagen. Och än så länge fräser dom lite mot varandra eftersom dom antagligen luktar konstigt efter veterinärsbesöket. Men det brukar ordna sig ganska fort.

Nu ska jag glo på american horror story!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Alltså min phone... Än en gång vet jag inte om mitt medelande kom fram :( Så skriver det igen.. Tycker det inte var en kul nyhet :( vet ju hur det är sj... Hoppas allergin inte blir värre bara. Kram <3

Svar: Nä det suger verkligen :( Även om jag knappt känner av det, så förstår jag att jag bör aldrig mer skaffa råttor. Eller hamstrar. Och inte möss, marsvin eller kaniner heller. :( Fast kanin går ju att ha ute senare i framtiden förstås. <3
None None

2012-10-19 @ 04:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0