20/10 2012

John blev glad över sin frukost idag. Eftersom han jobbade på sin födelsedag tog vi igen lite firande idag istället. Så hade gjort en bit smörgåstårta åt honom ;)

När jag steg upp diskade jag, och gjorde klart gräddtårtan och sen dammsög jag när jag tyckte John skulle stiga upp ;) 

Tyvärr hade hans familj drabbats av lite magsjuka så dom ville inte komma hit och smitta oss. En kompis till John tittade förbi i alla fall, men i princip hela tårtan är kvar så tänker skicka den med John till jobbet sen :P


Vi åkte en sväng för att försöka ordna ett ordentligt lock till ett akvarium/terrarium. Men vi vet inte hur vi ska göra riktigt för att fästa det ordentligt. Men vi köpte nå ventilationsgaller i alla fall. 
Varför ska det vara så himla dyrt med fina, nya terrarium och burar? Nu bor det en hamster där, men vi planerar att flytta över ormarna dit eftersom det är mer passande för majsormar än det dom bor i. Lättare att fukta ordentligt osv. 
Och det blir inga problem med lagen heller eftersom båda ormarna är så pass små. Och Granger är ju vuxen så hon lär inte bli mycket större. Ormar fortsätter visst växa typ hela livet, men betydligt mycket mindre efter 3 års ålder. Och Lily är ju extremt liten så hon lär fortsätta vara en väldigt liten orm. 

Sen ska vi sälja det stora terrariet. Längtar tills det är borta så kan man möblera om lite här hemma. 

Nej. Nu ska jag pyssla med djuren lite. Har nyst en del idag och bara tänkt "allergi allergi". Men det behöver ju inte alls ha med det att göra :P Samma igår kväll när jag matade med råttorna så funderade jag inte om jag blev lite snuvig :P men jag tänker nog för mycket nu när jag fått veta att jag utvecklat allergi mot något. Det lär ju fortfarande vara normalt att nysa ;) 

Hoppas ni har en trevlig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0